Wednesday, November 4, 2009

3minute Chocolate Cake

Assalamualaikum wbt...

Ahha,hari terpanggil saya nk berkongsi masakan yg saya kira simple n mudah sangat nk dptkan ingredient die...Saya ni bukanlah rajin masak sgt(n mayb sbb xrajin la saya suke resepi ni)..hehe..sebenarnye resepi ni dipelopori akak secretary(credit 2 kak sharida) tmpat keje saya..kak sharida dapatkan dr paper the star keluaran mayb awal bulan 11 ni kot..tghr td after lunch ktorang same2 experiment n hasilnye????i like.....hehehe...

resepi kek ni bukan la fix mcm ni je malah kite boleh je tambah chocolate chip or badam2 yg lebih time raye aritu n kalo nk ganti milo dgn serbok koko pon bole...sambil2 wat air nk mengeteh time ngntok d opis, luangkan masa 3 minit utk wat someting berperisa coklat...

ni die bahan2nye...

2 tbsp melted butter
1 tbsp air
1 egg
1/4 tsp baking powder
1 heaped tbsp Milo
3 tbsp gula (ikot citarasa masing2)
1/4 cup tepung gandum.

cara2nya

butter 2 memule cairkan(panaskan 30saat dalam m/wave).
pastu campur semua bahan lain dalam butter yg dah cair 2.
kacau2 sampai sebati (saucy je, jgn likat sgt)..
patu masukkan dlm m/wave for 1 min..
siap n sedia utk dimakan...

mudah kan???utk lebih sdp mkn ngn ice cream atau wat topping coklat..pasti membangkitkan selera..CUBALAH!!!

p/s: tbsp=table spoon, tsp=tea spoon, heaped tbsp=**

**kite gunakan contoh disini, misalnye kite sedang menyukat gula menngunakan tbsp..kalo tbsp bmaksud kte ratakan permukaan sudu 2 bia ngam2 1 tbsp..kalo heaped tbsp lak kite tak ratakan permukaan sudu 2..so kesimpulannye gula dalam heaped tbsp lbh byk dari gula dlm tbsp..


xoxo, Ms. Aiza.

No comments:

Post a Comment